søndag 6. juli 2014

Musli it is

Marie Antoinett skal ha sagt til det brødlause folket i Frankrike, rett før det franske revolusjonen tok laust: Har dei ikkje brød? Då kan dei vel berre ete kake( i seinare tid har det kome fram at ho ikkje sa det, men historia er jo litt småmorosam uansett).  
I dag hadde vi nesten den tilstanden i huset. Brødskuffa var tom, bortsett frå knekkebrød, skulebollar og restar av mandelbrød. Då var alternativet: grovbrød eller sjokolade og vaniljepai.  Fornufta tok overhand, og det vart glimrande gode grovbrød, som bygger på ei oppskrift eg fekk av systra mi.  
Her kjem den: 1,2 liter lunka vatn, 50 g gjær, ca 500 gram grovkveite, litt salt, litt olje, resten kveitemjøl.  Du kan og ha i nokre nevar havregryn. 
Bland fyrst vatn og gjær, deretter salt og olje. Eg tek fyrst i grovmjølet og deretter sper eg på med kveitemjøl til eg får ei fast og god deig.  No kan du enten bake deiga direkte ut og legge brøda i  godt smurte 2 litersformer, eller du kan la deiga stå til heving i 30  minutt for så å bake dei ut.  Etterhevinga tek ca 10-20 minutt.  
Brøda steiker du på nederste rille i ca 40 minutt på 220 grader.   

Medan eg var i farta laga eg musli/granola.  Då brukte eg Fotballfrue si oppskrift.  Den finn du  her . Her må du passe på varmen, for den vert fort brent.  Den er grisegod i lag med gresk yoghurt eller Biola. 


 
Det var alt for i dag. I morgon kan det hende det vert ein bakefri dag. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar