fredag 7. juli 2017

Ein liten festivalguide

Eg er ein dreven festivalgjengar. Eg har aldri vore på Roskilde, ei heller Quart. Men eg har vore på Titanofestivalen (trekkspelfestival), og det er nok mykje det same ;)

No står snart verdas beste festival, Malakoff,  for døra, og vi er spenn klar. Små som store.
 Ungane skal vere med( ungar, tja, 13 og 15 år. Dei er vel heller for ungdomar å rekne) Uansett, eg vil dele nokre tips i høve det å ha med seg ungar/ungdomar  på festival.  For festival er kult, og det skal vere kult både for vaksen og ungar.

1. Dropp alkoholen. Ungane skal vere trygge på at om noko skjer, er det alltid nokon som kan ta seg av dei. Er du på festival aleine-køyr på.  Har du ansvar for ungar-vis måtehald.

2. Begrens merchandise. Bli enige på førehand kva de skal kjøpe eller kor mykje pengar de skal bruke på stæsj.  Dei fleste band i tillegg til festivalen sjølv, har mykje styr ein kan kjøpe. Det er alltids kjekt med eit minne, men å svi av fleire tusen på merch er eit dårleg eit.

3. Skal du på ein festival med eit "barnetrekkplaster" og resten av banda er uinteressante for ungane, så spel musikken for ungane, enten dei likar det eller ei.  Festival er ei heilhetsoppleving av alle banda, ikkje berre Marcus og Martinius i tjue minutt.  Køyr på med Biffy Clyro, Carpe, Åge Aleksandersen,Daniel Norgren og Dagny i bilen. Snikfestivaliser ungane.  Funkar fett :)

4. Ta med øyrepropper eller hørselsvern, og lær ungane til å bruke dei. Øyreproppene kan og brukast til noko anna.  Ellen og eg var på festivaldoen på Malakoff, og det var nok ei litt spesiell lukt der inne, for rett som det var tok Ellen proppene ut av øyra og stakk dei opp i nasa: "Er ein på festival, så er ein på festival" sa ho og gjekk på do.

5. Lær ungane at det er lov å danse og digge til musikken. Det kjedelegaste eg veit på konsert, er folk som står pinnestiv opp og ned og berre ser fram mot scena.  Musikk er formidling og kommunikasjon. No kan det hende at ungane vert griseflaue når du dansar og diggar, men det får ein stå i. Eg var med foreldra mine på trekkspelfestival, og det var sjeldan nokon som holdt taktfoten i ro når det vart spelt Carl Jularbo frå scena ( Kan samanliknast med når eg skal høyre heltane Biffy Clyro igjen :D).

6. Skriv telefonnummeret ditt på armen til ungane. Konsert betyr mykje folk, og det er fort gjort å komme bort i mengda.

Karpe Diem. Fantastisk show. 















7. Sjekk ut kva reglar som gjeld for festivalen du skal på.  Det er ingenting som er so flaut for ungane som å bli stoppa i innsjekkinga berre fordi han far måtte ha med seg paraplyen eller at ho mor på død og liv ville ta med seg den oppblåsbare sofaen og selfiestanga si.

8. Om det er sol og finever, så ikkje gløym å smørje ungan med solkrem.  Og ikkje minst: ha tilgjengeleg vatn.

Timbuktu på Malakoff. 















9. Ta med eit teppe til å sitje på. Små føter kan bli trøtte, og det er ikkje alltid det er godt med sitjeplassar. Då er det godt å ha eit teppe å slenge seg ned på.

10. Ha det kjekt.  La problema ligge att heime festivaldagen.  Ikkje start ein diskusjon om husrydding eller manglande innsats i heimen.


Har eg gløymt noko no?  Det har eg heilt sikkert, men poenget er som følgjer: Festival er  ei flott oppleving dersom ein tek nokre åtgjerder.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar